1 Mayıs 2023 Pazartesi

Kur'ân-ı Kerim'de 6 Tağut modeli: Yönetim ve Siyaset Tağutu Bürokrasi ve Mütref Tağutu Bilgi ve Kuvvet Tağutu

 Kur'ân-ı Kerim'de 6 Tağut modeli:

Yönetim ve Siyaset Tağutu
Bürokrasi ve Mütref Tağutu
Bilgi ve Kuvvet Tağutu
Sermaye ve Mülk Tağutu
Din ve Menfaat Tağutu
Nifak ve Kompleks Tağutu
Kim bunlar?
Yönetim ve Siyaset Tağutu: Firavun Bürokrasi ve Mütref Tağutu: Mele
Bilgi ve Kuvvet Tağutu: Hâmân Sermaye ve Mülk Tağutu: Kârün Din ve Menfaat Tağutu: Bel'am Nifak ve Kompleks Tağutu: Samiri
Efendimiz'in (sav) karşısında da o gün mücadele ettiği üç sınıf/üç cephe vardı:
Küfür cephesi, Nifak cephesi ve Cehalet cephesi...
Ne yaptı Efendimiz?
Küfür cephesi ile strateji üzerinden
Nifak cephesi ile tedbir üzerinden
Cehalet cephesi ile merhamet üzerinden mücadele etti.
Bu üç cepheye bir cephe daha eklendi o da Fisk cephesi, yani hevasının ve
hevesinin peşinden koşanlar onlara da ikna üzerinden mücadele etmek zorundayız. Münafık ile neden tedbir üzerinden mücadele edilmiştir?
Münafıkı tehlikeli kılan
hususiyetler nelerdir?
Abdullah b. Übey b. Selül nasıl bir kişiliktir?
5 önemli soru?
1. Kur'ân-ı Kerim neden Sâmiri'yi anlatır?
2. Samiri kimdir? Kimlerdendir?
3. Samiri Kur'ân-ı Kerim'de hangi ayetlerde ve nasıl anlatılır?
4. Kur'ân-ı Kerim'e göre Sâmiri'nin kimlik ve şahsiyeti nasıldır?
5. Samiri modeli bizlere bugün için neler söylemektedir?
Neden Kur'ân iki put yapıcısının isimlerini anmıştır? Bunlar Azer ve Sâmiri'dir.
Hz. İbrâhim'in imtihanı put yapıcısı bir baba Hz. Mûsâ'nın imtihanı put yapıcısı bir arkadaş
Hz. Musa'nın arkadaşı olan Samiri, dönemin zalimi olan Firavun'a karşı olduğu için put yapıyor.
Azer Nemrud'un yanında, Samiri Firavun'un karşısında...
Peki, meselenin aslı nedir? Meselenin aslı; sadece zalime karşı çıkmak değil, zalimin düşüncesini, değer yargılarını, ideolojisini ve sevdiklerini de benimsememektir. Yoksa nefret ettiğiniz bir şeye âşık olursunuz...
Kur'an-ı Kerim neden Sâmiri'yi anlatır?
1. Münafık duruşunu ve nifak kimliğini iyice öğretmek için 2. İsrailoğulları'nın peygamberler hakkındaki yanlış anlayışlarını düzeltmek için
3. Hz. Musa'nın ne kadar ağır imtihanlarla mücadele ettiğini öğretmek için
4. İnanç ve iman esaslarının içselleşmediği takdirde nelere yol açabileceğini göstermek için
5. Cahiliyeye ait ne kadar inanç değeri varsa hepsine "La" demenin ne kadar önemli olduğunu kavratmak için
Sâmiri kimdir? Kimlerdendir?
1. Sâmiri, Hz. Yusuf'un soyundan gelen biridir.
Sâmini'nin soyu ile alakalı Kur'ân bir bilgi vermediği gibi Hadislerde de herhangi bir bilgi yoktur.
"Samiri, Allah'ın düşmanı pisliğin tekiydi." (Taberi, el-Cami'u'l-Beyân, IX, 49)
2. Sâmiri, bilgi sahibi biridir.
3. Samiri, İsrailoğulları üzerinde etkili biridir.
4. Samiri, İsrailoğulları'nı nereden saptıracağını çok iyi bilen biridir. 5. Sâmiri, içinde bir ömür nifak taşıyan biridir.
Samiri Kur'ân-ı Kerim'de nerelerde ve nasıl anlatılır?
Kur'ân-ı Kerim'de Samiri isim olarak üç ayette yer alır. Taha 20/85, 87 ve 95.
âyetlerdir. Täha Sûresi'nin 85, âyetinden 98. ayetine kadar; 14 ayette bu Sâmiri kissasini
okuyoruz. Bu kıssanın temel mesajı "kutsal ile aldatmaktır.
Ayrıca biz, her ne kadar Sâmiri'nin ismi geçmese de A'raf 7/138, 139, 2 âyette ve A'raf 7/148-154. âyetleri arasında 7 âyette de Samiri'nin yaptıklarını okuyoruz.
İsrailoğulları'nın İnek-Buzağı ile bitmeyen bir imtihanları vardır. Biz bu imtihanları şu âyetlerden okuruz:
Bakara 2/51-54
Bakara 2/67-73 Bakara 2/92, 93
Nisâ 4/153
Kıssanın anlatıldığı ilk yer Täha suresidir. Bu süre nübüvvetin 4.yılının sonlarında nazil olmuştur.
Verilen mesaj: "Düşmanınızın gücüne, ihtişamına, inanç değerlerine, altan alta hayranlık duymayın!"
Savaş düşmana benzenildiğinde aslında kaybedilir. Ubeydullah b. Cahş'ın verdiği mesajlar...
Kur'ân-ı Kerim'e göre Sâmiri'nin kimlik ve şahsiyeti nasıldır?
1. İnananların imtihan vesilesidir. (Tähâ 20/85) 2. İnananları saptırmak için fırsat kollayandır. (Tâhâ 20/85)
"Allah buyurdu: Senden sonra biz, kavmini (Hârún ile kalan İsrailoğullarını) imtihan ettik ve Sâmiri onları yoldan çıkardı." (Táhá 20/85)
3. Saptırmak için hakkı bâtıla karıştırandır. (Tähä 20/86) 4. Etkilemek için çok farklı yollar deneyendir. (Tâhâ 20/87) 5. Batılı, hakka yaslayarak anlatandır. (Taha 20/87)
"Derken onlara böğürebilen bir buzağı heykeli yaptı. (Ona uyanlar) "İşte bu sizin de tanrınız, Mûsâ'nın da tanrısıdır, fakat o bunu unuttu" dediler." (Tähä 20/87)
6. Kitleleri nasıl peşinden sürükleyeceğini çok iyi bilendir. (Tâhâ 20/91)
"Onlar: Biz, dediler, Musa aramıza dönünceye kadar buna tapmaktan asla vazgeçmeyeceğiz!" (Tähȧ 20/91)
7. Gizemli, efsunlu, sırlı bilgilere vakıf olduğu yönünde bir imaj oluşturandır.
(Täha 20/96)
"Samiri, şöyle dedi: "Ben onların görmediği şeyi gördüm. Elçinin izinden bir avuç
avuçladım da onu attım. Böyle yapmayı bana nefsim güzel gösterdi." (Tâhâ 20/96)
Ayette Sâmiri üç şey söylüyor:
- Ben onların görmediği şeyi gördüm.
Elçinin izinden bir avuç avuçladım da onu attım.
- Böyle yapmayı bana nefsim güzel gösterdi.
Sâmiri demek yalanı cazip hale getirip kitleleri etkilemek demektir.
Sâmirî modeli bizlere neler söylemektedir?
1. Münafik, kuzu maskesi takmış kurt gibidir; bundan dolayı maskeye değil altına bakılmalıdır.
2. Nifak; dini içeriden yıkma faaliyetidir; bunun için her daim tedbir esas alınmalıdır.
3. Sâmirî, aldatmanın en tehlikelisi olan kutsalla aldatmayı kullanandır; bundan dolayı peygamberlerin sesine iyice kulak verilmelidir. 4. Sâmirî, zafiyetleri çok iyi bilen ve onları kullanandır; hal böyle olunca daha
daha dikkatli olunmalıdır.
واشربوا فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجَلَ بِكَفْرِهِمْ "İnkârları sebebiyle kalplerine buzağı sevgisi içirildi." (Bakara 2/93)
Elmalılı merhumun meallendirmesi:
"Ve küfürleriyle danayı kalblerinde iliklerine işlettiler." (Bakara 2/93)
"İsrailoğulları'nı denizden geçirdik; derken kendilerine mahsus birtakım putlara tapan bir kavimle karşılaştılar. Bunun üzerine, "Ey Mûsâ! Onlara ait tanrılar gibi, sen de bizim için bir tanrı yap" dediler. Mûsâ dedi ki: "Gerçekten siz cahil bir toplumsunuz!" (A'raf 7/138)
5. Sâmirî, fitne eken bir çiftçidir; o öyle bir fitne ekti ki İsrailoğulları yıllarca bu fitneden kurtulamadılar.
Ebû Vâkid el-Leysi anlatıyor. Huneyn Gazvesi sırasında, o gün için yeni Müslüman olmuş bazıları Efendimiz'e (sav) gelerek şöyle bir şey dediler: "Ya Resulullah! Müşriklerin Zat-1 Envat adını verdikleri bir ağaçları var. O ağaca silahlarını astıkları zaman, savaşta kendilerine uğur getiriyor. Sizde bize bir ağaç belirleseniz, bizde kılıçlarımızı o ağaca assak, böylece uğur bize de gelse olmaz mi?"
Ebû Vâkid diyor ki: "Efendimiz (sav) bu söz üzerine öyle bir sinirlendi ki, ben O'nu hiç öyle görmemiştim. O kızgınlıkla dedi ki: "Sübhanallah! Siz ne dediğinizin farkında mısınız? Siz aynen İsrailoğullarının Mûsâ'dan istediğini benden İstiyorsunuz. Onlar demişlerdi ki: "Onların ilahları gibi bizim içinde bir ilah yap!" (A'raf, 7/138) Nefsim kudret elinde bulunan Allahu Teâla'ya yemin ederim ki, böyle yapmakla sizden öncekilerin yolunu takip edeceksiniz." (Tirmizi, Fiten, 18)
يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أَنَاسِ بِامَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِي كِتابة بيمينهِ فَأَوْلَئِكَ يَقْرَونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا
"Bütün insanları kendi önderleriyle birlikte çağıracağımız günü hatırla. (O gün) her kime kitabı sağından verilirse, işte onlar kitaplarını okurlar ve kıl kadar haksızlığa uğratılmazlar." (İsrâ 17/71)
1. KAT: CEHENNEM: (En hafif olanıdır. Muhammed ümmetinin asileri içindir)
2. KAT: SAİR (Hristiyanlar içindir)
3. KAT: SAKAR (Yahudiler için karartılmıştır)
4. KAT: CAHİM (Mürtedler ve şeytanlar içindir)
5. KAT: HUTAME (Ye'cüc-Me'cüc ve kafirler buradadır)
6. KAT: LEZA (Puta tapanlar, ateşe tapanlar ve sihirbazlar için hazırdır)
7. KAT: HAVİYE (Mülhitleri, zındıkları, yalancı ve münafıkları kucaklar)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder