

SİLSİLE-İ SADATIN İSİMLERİNİ okumanın fazîleti hakkında Ebû Said el-Hadimî hazretleri buyurdu ki:






AYRICA, HER GECE SİLSİLE-İ SADATIN İSİMLERİNİ OKUYUP,
Kötü alışkanlıkların ve huyların ortadan kalkması için onları vesîle kılıp, meşâyıhtan (Allâh-ü Teâlâ’nın izni ile) yardım taleb etmesi kişiye müstehabdır.
..-Şeyhü-İslâm Ebû İsmâîl Abdullâh el’Ensârî (Kuddis-e Sirruhû) şöyle vasiyet etmiştir:_
"Her Velî’den bi söz ezberleyin. Eğer buna gücünüz yetmezse, hiç olmazsa adını (ismini) öğrenin (ezberleyin, belleyiniz) ki, bununla nasibdâr olursunuz.”.. _Ayet-i kerimede Yüce Allah Şöyle buyurur:_
Bilesiniz ki, Allâh’ın dostlarına hiçbir korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de. (62) Onlar iman etmiş ve Allâh’a karşı gelmekten sakınmış olanlardır. (63) Dünya hayâtında da, âhirette de onlar için müjde vardır. Allâh’ın sözlerinde hiçbir değişme yoktur. İşte en büyük necât budur.”
. Bunlar altın silsiledir, Allâh-ü Teâlâ sırlarını mukaddes eyleyip şefaatleriyle bize yardımcı kılsın!..
Özellikle şu üç faydası vardır:_


ferahlandırır.




...Dileğine kavuşmak için, iki rekât namaz kılıp, sevabını silsile-i sadati aliyye denilen âlimlerimizin ruhuna hediye etmeli, bunların hürmeti için diye dua etmeli.
...Mesela, (Yâ Rabbi, hayırlı bir çocuk nasip eyle) diye dua edip, (Bu duamı Silsile-i aliyye büyükleri hürmetine kabul eyle) demeli. Her ne hacet olursa makbuldür.
_(Mekatib-i şerife)_
...Sabah ve ikindi namazından sonra Silsile-i sadaati aliyye’nin isimlerini, 1 Fatiha 3 ihlas okuyarak ruhlarına gönderip, onları vesile ederek yapılan dua kabul olur. Tecrübe edilmiştir.*
Not : Silsile-i sadaat Hz Ebubekir efendimizle başlayıp Hz. Üstadımız Süleyman Hilmi Tunahan efendi hazretleri ile son bulmaktadır.
.....Tarikat Şeyhlerinin HAZRETI PEYGAMBER (SALLALLAHU ALEYHI VE SELLEM)’e kadar uzanan üstadlar zincirine verilen addır. Silsile, manevi neseb sayılır. Bizim aramızdaki manevi neseb, kan bağı demek olan maddi nesebden daha yakın ve daha kuvvetlidir. Çünkü ruh, insanın hakikatini teşkil eder. İnsan ruhuyla insandır, insanın manevi babası, ruhuna hitab ettiği için,rehberliği de daimidir. Bu yüzden, manevi üstada intisab ile kendisine tabi olmak, her şeyden önce gelir.
_Büyük âlim Abdüllah-i Dehlevî, (Mekâtîb) kitâbının yüzonyedinci mektûbunda buyuruyor ki,_

[: Silsile-i sadatın isimlerini ezberleyen büyük lutuflara Mazhar olur. .
((
Silsile-i Sâdât İSİMLERİ )))





































Hiç yorum yok:
Yorum Gönder